26 de gener del 2015

MONDÚVER: AQUESTA VEGADA SÍ!

ENCARA NO HAVIEM PUJAT

Varies vegades havíem estat aprop, les fonts, les Foies,"Km. vertical".
Un dia ens perdérem.
És cert que no li tenim passió, com la pujada a la Safor (pot ser siguen les antenes, incendis i la"massificació")
Casimir, insistia en aconseguir-ho: una pujaeta per Xeresa, aprofitant les fonts i corrals, distraent-nos, poquet a poquet.

Efectivament, comença la ruta de lo més divertida, abans d'aparcar els cotxes a l'encreument del barranc veiem i deixem passar dues expedicions molts nombroses, una venia d'Albacete. Després, ja en la senda, observem "l'autobús fantasma" tirat al barranc i la gent es preguntava com havia parat allí.
L'esmorçar al corral de "Milhores" de lo més divertit amb les històries sobre l'economia ramadera de Xeresa, tradicions i festes i altres coses que Casimir ens contava.
Anem fent camí, són les 11'30 hs, sumant kilòmetres de muntanya que deurien tindre un altre nom, ni són lineals ni plans. La font del Monduver està seca, el solet va caiguent-nos, la ruta va allunyanse i pegant-li la volta al pic, que ja fa temps teníem davant.Un altre corralet (l'obreret), després eixes penyes que semblen restes d'un castell (els frares).

TROBEM ELS ALTRES.
Per fí, vora les dos, connectem amb la pista que puja de la Drova i ens topem amb els cinc components de la nostra excursió que havíem quedat trobar-nos en la ruta. Camins diferents feren que ahir tinguérem dues "columnes" de 7 i 5 persones. Hi ha que quedar tothom, sempre en un lloc, al principi.
Domingo, el cap del grup perdut, ens diu: "ja ho teniu!, un quart a les antenes, vos esperem a dinar als frares" El quart més llarg i pesat, semblàvem eixos ciclistes que arriben morts als ports més durs del Tour.
META ACONSEGUIDA.
En arribar i mesclar-nos entre antenes, decidirem dinar i descansar allí mateix. Al recuperar forces puguerem gaudir del paisatge d'un dia clar.
La baixada, se'ns fa també eterna. Tornem sobre les nostres passes i arribem als cotxes quasi de nit, això sí, veguerem més corrals, el de les cabres i més fonts, la del carritx, ah! i l'aberració de pedrera al final de la ruta.
Tenim un ample reportatge de l'amic Morant al facebook, no perd detall, ens va "retratar i robar"